I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

måndag 25 juli 2016

Vad man gör härligt lata dagar i Snäckskalsdalen.

1160725Nu och då vänder jag på mig när jag ligger på mage på verandan och läser, det doftar så gott ovanför mig, och där är dom, luktärterna……..
02160725

2160725
Det sa liksom poff när värmen kom och så slog dom ut. Sen att det mest bara är en sort gör ju inget…..men det är liiite roligare med flera färger! Nästa år, då…..!


3160725
Om jag vänder mig lite åt höger och tittar mot staketet på verandan så ser jag att agapanthusarna börjar slå ut. Vi har vita också, och dom var först ut förra året, tror jag i alla fall, men i år är det tvärtom!

 

4160725
Anemonerna har slagit ut. Jag vägrar kalla dom höstanemoner, det kallar jag dom sedan, när det blir lite mer sensommar……
5160725
En riktig trädgårdsdarling!

 

6160725   7160725
I kanten av grönsakslandet (man ser sallad och vitlök i bakgrunden) blommar Kordes Aloha vidare, inte mycket, men den blommar och den doftar ju så otroligt gott och så tycker jag om att den har lite olika färger!

 

8160725
Igår lyste kvällssolen så fint på den blålila klematisen!

 

9160725
När det är så här fint väder som vi har nu så gör i alla fall inte jag många knop, jag tar mig från verandan ut i ekan på sjön och hem igen och dråsar ihop på verandan med min bok.

Men ett lite ryck har jag haft, jag har gjort en ny krans av ulleternell! Det är lika roligt var gång jag kommer igång att göra en krans! Den här gjorde jag utanpå den gamla, jag snurrade lite juteband runt (från Jula) och band ovanpå det gamla och då blev den lite mulligare!

Agneta!

18 kommentarer:

  1. Du har ju jättemycket som blommar i din trädgård, du som tycker att jag har så mycket! Luktärterna är underbara! Men det är väl bara de ettåriga, som doftar, eller? Våra perenna, s.k. rosenvialer, doftar i alla fall inte.
    Nej, i den här värmen blir det inte många knop! Jag släpar mig ner till havet, ca 150 m, då och då, och återvänder vederkvickt, men det varar inte länge...
    Våra agapanthusar är klena och dåliga i år, men allt annat verkar blomma extra mycket, så det jämnar väl ut sig!
    Torrt här igen, lite regn hade inte varit fel!
    Må så gott, vi hörs!
    Kramar, Monica

    SvaraRadera
  2. Det låter helt perfekt! Själv har jag stressat runt som en tokig i flera veckor, men på torsdag är jag ledig och då tänker jag minsann göra som du!
    Ha det riktigt gott!

    SvaraRadera
  3. här har det inte gjorts så många knop idag heller lite väl varmt med 29 i skuggan mitt på dagen .alla dina underbara blommor ,så vackert .Kransen ja den skulle jag gärna ha.Titta in hos mig så får du läsa om vårt besök hos Pettas ,kramen Nette

    SvaraRadera
  4. Det låter som att du gör alldeles lagom mycket (eller lite) i den här värmen! Det är bara att njuta så länge det varar. Vill man göra något får det bli på kvällen.
    Höstanemoner mitt i sommaren låter lite deprimerande, bättre med bara anemoner tycker jag också.
    Du undrade tidigare om min pion är en Sarah Bernard. Jag vet inte namnet för den fanns när vi flyttade hit.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Oj så fin krans! Nu blev jag sugen att göra en till ytterdörren...
    Anemoner ja, får dom inte att riktigt trivas tyvärr men det är en favorit som blommar länge länge där den trivs.
    Tisdag igen! Dags att ta tag i dagen...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  6. Ja, inte tyar man göra mycket i den här värmen...idag är det svalare hos mig, men fuktig luft, lika jobbigt det.
    Det blommar som vanligt fint hos dig, med olika sorters växter.
    Och din krans är kanonsnygg. Bra jobbat i sommarvärmen.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. This is an AWESOME idea, Caitlin! I love giving pretty gifts, but still something that will be useful and not just 김해출장샵placed on a shelf to collect dust You are so creative, I'm sure the bride loved it!

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta